FRG - alltid redo

söndag 23 oktober 2022

Ulf Hilonen

Rotary Upplands-Bro gästföreläsare 21 oktober var Peter Asmund från Frivilliga ResursGruppen ( FRG ). Med sin lugna och förtroendeingivande föredrag beskrev han FRG Upplands-Bro:s verksamhet.

FRG Upplands-Bro bildades 2014, och idag har de 60 medlemmar. Målet är att ha ca 70 medlemmar. En grundkurs genomförs den 11 november om 36 timmar. De har redan 23 anmälda till denna kurs. FRG som under kommunens regi stödjer samhället i samband med kriser eller andra extra ordinarie händelser. Man kan säga att FRG Upplands-Bro bildades i ett sådant läge i samband med branden i Brunna 2014.

FRG består av olika personer med olika förmågor, kunskaper och erfarenheter. FRG:s arbetsområden är bland andra - Information och kommunikation - Organisera spontana tillströmningar av civila vid olycka - Teknisk försörjning som t.ex. vatten - Stödja äldreomsorgen med t.ex. mat -leveranser - Förare till tunga fordon - Tolkservice

Vill du veta mera så klicka på länken

FRG besöker Rotary

Peter Asmund